Gra "Kolejka" / Manuka Studio / wyd. Instytut Pamięci Narodowej / ilustracja Manuka Studio


www.manukastudio.pl 
 

Celem gry planszowej "Kolejka" było przybliżenie młodym ludziom absurdu, jakim były zakupy w PRL-u, gdy wszystko wydawano na "kartki" – kupony określające jaką ilość danego towaru może zakupić jedna osoba. Gracze wcielają się w role postaci realizujących listy zakupowe w czasie kryzysu gospodarczego, kiedy zaopatrzenie sklepów pozostawiało wiele do życzenia i aby zdobyć potrzebne towary trzeba było nie tylko stać w długich kolejkach, ale również wykazać się dużą dozą sprytu. Mechanizm gry nawiązuje do specyfiki ówczesnego, pełnego przygód, stania w kolejce.

Opracowanie graficzne wykonało Manuka Studio (Natalia Baranowska i Marta Malesińska). Projekt nawiązuje do estetyki schyłku komunizmu związanej z ogólnym niedoborem towarów. Jego poszczególne elementy wykorzystują wyobrażenia i wspomnienia związane z tym czasem – pudełko imituje pakunek owinięty w szary papier przewiązany sznurkiem, instrukcja obsługi wygląda jak mocno już zużyta teczka na dokumenty.